امروز : 18 تیر 1403
معاونت تحقیقات و فناوری
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1396/07/13 - 13:07
  • 20
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZVAB

جلسه شورای عالی مرکز تحقیقات تروما برگزار شد





جلسه شورای عالی مرکز تحقیقات تروما با حضور رییس دانشگاه و سایر اعضاء روز چهارشنبه مورخ 12/7/1396در محل دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد.



به گزارش وب دا، رییس دانشگاه در این جلسه، ضمن تقدیر از فعالیت ها و اقدامات انجام شده در مرکز تحقیقات تروما، تدوین برنامه استراتژیک را نشان دهنده هدفمند بودن و انجام کارهای عملیاتی این مرکز دانست.



دکتر ابراهیم کوچکی، در زمینه تخصیص بودجه مراکز تحقیقاتی مستقل از طریق رایزنی با سازمان برنامه و بودجه و نماینده مجلس، پیگیری احداث پژوهشکده و راه اندازی کلینیک های ویژه دانشگاه نیز مطالبی را بیان کرد.



رییس مرکز تحقیقات تروما دانشگاه، گزارشی از فعالیت های مرکز از زمان تأسیس تاکنون با توجه به برنامه استراتژیک و روند جدید مرکز برای ارتقای مراقبت از بیماران آسیب دیده، انجام طرح های تحقیقاتی جهت بهبود مراقبت بیماران ترومایی و ایجاد درمانگاه هایی برای آنها، ایجاد پژوهشکده، همکاری اساتید گروه های علمی مرتبط با تروما در پروژه های تحقیقاتی، جذب هیات علمی پژوهشی برای مرکز، توانایی مرکز جهت ارتباط با مراکز بین المللی و ... را ارائه کرد.



دکتر محمدرضا فاضل، تدوین بانک اطلاعاتی مرکز (ثبت اطلاعات بیش از 80 هزار بیمار در این بانک)، رتبه دوم مرکز بین 8 مرکز تحقیقاتی ترومای کشوری از نظر انتشار و ایندکس مقاله در پایگاه اسکوپوس بعد از مرکز تروما و جراحی سینا دانشگاه تهران از سال 2013 تا 2016، انتشار 21 شماره از مجله از سال 2012 تاکنون و جذب چهار دانشجو دوره دکتری تخصصی پژوهشی و فارغ التحصیلی سه نفر و پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد را از اقدامات این مرکز عنوان نمود.



وی، روند روبه رشد امتیاز ارزشیابی مرکز، انعقاد تفاهم نامه جهت ثبت بیماران آسیب نخاعی مابین مرکز ثبت ملی آسیب نخاعی ایران و مرکز تروما دانشگاه، انعقاد تفاهم نامه همکاری جهت ثبت ملی ترومای ایران مابین مرکز ثبت ملی ترومای ایران و مرکز تروما دانشگاه، شروع ثبت آسیب نخاعی و تروما، اقدام جهت خرید نرم افزار و ثبت آنلاین داده های مرکز را از دیگر اقدامات این مرکز برشمرد.



غلامعلی حمیدی معاون  تحقیقات و فناوری دانشگاه، ضمن اشاره به پیگیری در خصوص بودجه مستقل مرکز از وزارت متبوع، اظهار داشت: این معاونت به طور اختصاصی از طرح های بنیادی و کاربردی مرکز همچون کوهورت بازتوانی و مراقبت بیماران،  HSRهایی در زمینه ارتقا بانک اطلاعات و ارتقا فرایند های درمانی بیماران و ترجمان دانش حمایت می نماید.



 دکتر علیرضا مروجی معاون بهداشتی دانشگاه و دکتر مجتبی صحت عضو شورای عالی این مرکز نیز در این جلسه سخنانی را ایراد کردند.





  • گروه خبری : اخبار مرکز تحقیقات تروما
  • کد خبر : 108410
کلمات کلیدی
فهیمه سربندی-تروما
خبرنگار

فهیمه سربندی-تروما