امروز : 14 تیر 1403
معاونت تحقیقات و فناوری
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1401/06/10 - 23:13
  • 16
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /Ztwz

تولید علم و دانش و مرجعیت علمی نماد قدرت در دنیاست





معاون تحقیقات و فناوری وزات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تولید علم و دانش و مرجعیت علمی، همانند موشک نماد قدرت در دنیاست.



به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر یونس پناهی در نشستی با اعضای هیات رئیسه و جمعی از اعضای هیات دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: ایران در زمینه تولید علم در دنیا رتبه 15 را در سال جاری کسب کرده و نسبت به سال گذشته جایگاه بالاتری را به دست آورده است.



وی، با اشاره به اینکه ایران همچنین در مرجعیت علمی رتبه 15 را داراست که نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است، تصریح کرد: باید تمام تلاش مان این باشد که پژوهشگران در زمینه های مختلف علمی به خصوص در حوزه سلامت به مطالعات و تحقیقات ما مراجعه کنند.



معاون تحقیقات و فناوری وزات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به اینکه ایران در زمینه فناوری دارای رتبه  62 در بین 132 کشور است، ادامه داد: باید تلاش کنیم به رتبه های بهتر و بالاتری دست یابیم.



وی، خواستار همراهی بیش از پیش اعضای هیات علمی و محققان در راستای ارتقای فناوری در کشور شد و اظهار داشت: بایستی نیازهای منطقه خود را در حوزه سلامت تامین و ارتقاء دهیم.



معاون تحقیقات و فناوری وزات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به شعار امسال "سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین" اشاره کر د و گفت: منظور از دانش بنیان حل مسئله است و اگر تحقیقی، تولیدی و خدمتی می خواهیم انجام بدهیم بایستی بر اساس دانش باشد و در این صورت موفقیت آمیز خواهد بود.



دکتر پناهی در ادامه گفت: دانشگاه های امروز از نسل های قبلی گذر کرده و به نسل چهار رسیده و این نوع دانشگاه با همه اجزای اداره کننده منطقه ارتباط دارد.



وی، با بیان اینکه سازمان های اجرایی هر منطقه باید معضلات خود را با دانشگاه ها در میان بگذارنند،  افزود: دانشگاه ها می توانند با انجام تحقیق و بررسی های لازم، راهکاری های موثر و مفید را در راستای ارتقای سلامت جامعه و مردم و حل این معضلات ارائه دهند.



معاون تحقیقات و فناوری وزات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به محدود بودن منابع و نامحدود بودن نیازها تصریح کرد: بنابراین ناچار به مصرف کردن درست و منطقی هستیم و بایستی مبلغ و منابع  موجود را به درستی هزینه و مصرف کنیم.





 



 



  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 101488
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم