امروز : 16 تیر 1403
معاونت تحقیقات و فناوری
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1398/12/06 - 10:21
  • 16
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /Z2CB

همایش بانوان فرهنگ یار ترافیک در دانشگاه برگزار شد




همایش بانوان فرهنگ یار ترافیک به منظور پیشگیری از سوانح و حوادث ترافیکی و استفاده از توانمندی های سازمانی در ایجاد فرهنک مناسب ترافیکی از طریق آموزش سفیران سلامت در جامعه، به همت معاونت بهداشتی، مرکز تحقیقات تروما دانشگاه و پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان سه شنبه 11/29/ 98 در سالن آمفی تئاتر دانشگاه برگزار شد.



به گزارش وب دا، دکتر مروجی  رئیس دانشگاه در این همایش گفت: سوانح و حوادث به ویژه حوادث ترافیکی در ایران، از اصلی ترین عوامل مرگ و ناتوانی در ایران محسوب می‌شوند.



وی افزود: بر اساس آخرین شواهد موجود، بیشترین سالهای از دست رفته عمر به دلیل حوادث اتفاق می افتد و از آن جائی که بیشتر مرگ های ناشی از سوانح و حوادث در سنین پائین رخ می دهند، بار اجتماعی و اقتصادی قابل توجهی به جامعه تحمیل می کند.



دکتر مروجی تصریح کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان متولی سلامت جامعه، وظیفه پیشگیری از مرگ و ناتوانی ناشی از سوانح و حوادث را به عهده دارد. با این وجود بخش قابل توجهی از مداخلات موثر بر کاهش بروز و حوادث و عواقب ناشی از آنها در خارج از حیطه اختیار و مسئولیت وزارت بهداشت می باشد.



رئیس دانشگاه در ادامه گفت: نظام سلامت، سازمانهای دولتی، خصوصی، مردم نهاد و جامعه مدنی، ذینفعان کلیدی برنامه های پیشگیری از سوانح و حوادث محسوب می‌شوند و هماهنگی بین بخشی، بین ساختارهای فوق نقش موثری در موفقیت این برنامه ها دارد.



 فرماندار ویژه کاشان نیز در این همایش گفت: رانندگی نشان‌دهنده فرهنگ هر کشور است که در این شهرستان این ضعف به عنوان یک نگرانی مطرح است.



وی افزود: امیدواریم این امر در شهرستان فرهنگ‌سازی ‌شود و نتیجه‌ آن را به صورت مستقیم در سلامت و امنیت خانواده‌ها شاهد باشیم.



فرماندار ویژه کاشان با تاکید بر اهمیت بالای خودمدیریتی در راستای سلامت فردی و خانوادگی تاکید کرد: بانوان که با نقش‌های مختلف نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند، می‌توانند این نکته مهم را به پدران، همسران و فرزندان خود منتقل کنند که نظارت آنها از هر ابلاغ قانون و سخنرانی مهم‌تر و اثرگذارتر است.



وی ادامه داد نقش آموزش همواره مهم بوده است و امیدواریم در سایه آموزش و اجرای قانون، شهری امن داشته و دیگر صحنه‌های دلخراش جان‌باختن هموطنان را شاهد نباشیم.



سرهنگ محمدی رئیس پلیس راهور استان نیز در این مراسم یادآور شد: وظیفه اصلی فرهنگ یاران ترافیک در شهرستان انتقال آموزشها به جامعه و کمک به پلیس در ایجاد فرهنگ ترافیک مناسب در جامعه و کاهش سوانح و حوادث جاده ای است.




  • گروه خبری : اخبار مرکز تحقیقات تروما
  • کد خبر : 108473
کلمات کلیدی
فهیمه سربندی-تروما
خبرنگار

فهیمه سربندی-تروما