امروز : 17 تیر 1403
معاونت تحقیقات و فناوری
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1397/05/29 - 11:21
  • 7
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZkBB

روزانه شش بیمار ناشی از حوادث ترافیکی درون شهری در بیمارستان های منطقه کاشان بستری می شوند









رئیس دانشگاه گفت: بر اساس گزارش مرکز تحقیقات تروما روزانه شش بیمار ناشی از حوادث ترافیکی درون شهری در بیمارستان های منطقه کاشان بستری می شوند که میانگین بستری این بیماران 3/3 روز می باشد.



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه، دکتر ابراهیم کوچکی در نشست تقدیر از اصحاب رسانه، ضمن تبریک هفدهم مردادماه روز خبرنگار افزود: روزانه 18 تخت بیمارستانی به بیماران تصادفی درون شهری اختصاص می یابد.



وی تصریح کرد: هزینه هر تخت بستری این تعداد بیمار در روز نزدیک به 9 میلیون تومان است که سالانه به بیش از سه میلیارد تومان می رسد.



دکتر کوچکی گفت: بیش از هشت میلیارد و 282 میلیون تومان سالانه برای بیماران ترافیکی درون شهری منطقه کاشان هزینه می شود.



رئیس دانشگاه افزود: میانگین سنی افراد حادثه دیده در حوادث ترافیکی 5/31 سال است و اکثر افراد حادثه دیده بین 15 تا 30 ساله می باشند که مردان پنج برابر زنان دچار این حوادث می شوند.



وی، با اشاره به اینکه 75 درصد افراد حادثه دیده موتور سوار هستند، ادامه داد: از مجموعه 1510 بیمار بستری بیش از 1200 نفر موتور سوار و مابقی عابرین پباده ای بودند که در اثر برخورد با موتور سیکلت آسیب دیده اند.



رئیس دانشگاه، با بیان اینکه موتور سواران عامل تهدید کننده سلامت جسمی جوانان شهرستان هستند، اظهار داشت: تنها دو درصد از موتور سواران از کلاه ایمنی استفاده می کنند.



دکتر کوچکی یادآور شد: در چهار ماهه اول سال سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، آمار تصادفات ترافیکی 10درصد رشد داشته است.





  • گروه خبری : اخبار مرکز تحقیقات تروما
  • کد خبر : 108434
کلمات کلیدی
فهیمه سربندی-تروما
خبرنگار

فهیمه سربندی-تروما