امروز : 18 تیر 1403
معاونت تحقیقات و فناوری
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1395/11/12 - 08:43
  • 9
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Z2Vy

برای شرکت‌های دانش بنیان نوپا؛ رویداد سرمایه پذیری هوشمند برگزار می شود

رویداد سرمایه پذیری هوشمند برای شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا توسط مرکز فن بازار ملی ایران با طرح احصای فرصت‌های سرمایه‌گذاری فناورانه برگزار می‌شود.


رویداد سرمایه پذیری هوشمند برای شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا توسط مرکز فن بازار ملی ایران با طرح احصای فرصت‌های سرمایه‌گذاری فناورانه برگزار می‌شود.

یکی از برنامه‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجاد یک آلبوم از طرح‌های سرمایه‌گذاری شرکت‌های دانش‌بنیان برای ارائه به سرمایه‌گذارانی است که قصد سرمایه‌گذاری در حوزه نوآوری و فناوری را دارند. در این راستا پس از انتشار فراخوان دریافت طرح‌های سرمایه‌گذاری، با احصای ۱۰۰ طرح آماده سرمایه‌گذاری فناورانه و با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا این پروژه شروع می‌شود.

در فاز نخست این برنامه، شرکت‌های دانش‌بنیان در ۳ حوزه «سخت افزارهای رایانه‌ای، برق قدرت، الکترونیک، کنترل و مخابرات»، «وسایل، ملزومات و تجهیزات پزشکی» و «داروهای پیشرفته» مخاطب هستند و تلاش خواهد شد طرح­های آماده سرمایه‌گذاری این شرکت‌ها احصا، استانداردسازی و آماده ارائه به سرمایه گذار شود.

در گام بعدی، از طریق رویدادها و برنامه های مختلف، این طرح‌ها به سرمایه‌گذاران علاقمند به ورود به حوزه فناوری و نوآوری ارائه شده و زمینه سرمایه‌گذاری روی این طرح‌ها فراهم خواهد شد.

برای آشنایی شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا با این برنامه و آماده سازی ایشان برای تدوین و ارسال طرح­هایشان، نشستی در روز ۵شنبه ۱۴ بهمن ماه از ساعت ۸ تا ۱۲ در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار و طی آن بایسته‌های ورود به این برنامه و مراحل مختلف آن تشریح خواهد شد.

دو رویکرد کلی برای تأمین مالی در شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد که یکی استقراض و اخذ تسهیلات از بانک‌ها، صندوق‌ها و ... است و رویکرد دوم، جذب سرمایه در قالب مشارکت‌های مدنی و حقوقی است.

در حال حاضر رویکرد اول غالب است و تلاش ما این است که سرمایه های موجود در کشور را به سمت فضای دانش‌بنیان و نوآوری سوق دهیم و این برنامه یکی از اقدامات در این راستاست.


  • گروه خبری : اخبار مرکز رشد
  • کد خبر : 99239
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم